کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد
سرخط خبرها

طرز تهیه انواع ساندویچ نذری + لیست مواد لازم

  • کد خبر: ۱۷۶۲۰۸
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
طرز تهیه انواع ساندویچ نذری + لیست مواد لازم
در این مطلب ما به شما طرز تهیه چند ساندویچ مناسب برای نذری در ماه محرم را آموزش می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امروزه به دلیل درست کردن آسان و توزیع راحت غذاهای ساندویچی در ماه محرم به عنوان نذری طرفداران زیادی به سراغ آن می‌روند. انواع کوکو، فلافل، کتلت و سالاد الویه به همراه نان‌های باگت، گوجه فرنگی، خیارشور و کاهو می‌تواند گزینه‌ای مناسب و ساده برای ساندویچ نذری باشد.

مواد لازم تهیه الویه برای ۱۰۰ نفر

طرز تهیه انواع ساندویچ نذری + لیست مواد لازم

سینه مرغ: ۴ کیلوگرم (۱۰ عدد نصف سینه)

سیب‌زمینی :۷ کیلوگرم

تخم‌مرغ :۳۰ عدد

سس مایونز: ۴ شیشه

خیارشور: ۲ کیلوگرم

نخودفرنگی :۱.۵ کیلوگرم

نان باگت: ۱۰۰ عدد

هویج: ۱ کیلوگرم

نمک، فلفل سیاه، آبلیمو: به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ الویه

برای تهیه ساندویچ نذری برای ۱۰۰ نفر ابتدا سینه‌های مرغ را با کمی آب، مقداری نمک، زردچوبه و چند عدد پیاز خرد درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا بپزد. بعد از این کار، سینه‌های مرغ را ریش ریش کنید. آن‌ها را داخل میکسر قرار دهید و در همین حین کمی آب مرغ نیز به آن اضافه کنید.

سیب‌زمینی‌ها و تخم‌مرغ‌ها را به‌صورت جداگانه آب‌پز کنید. سپس هر دو را با هم مخلوط کرده و رنده کنید.

هویج‌ها را به‌صورت نگینی خرد کنید و همراه با مقداری آب بپزید. خیارشور‌ها را هم به‌صورت نگینی خرد کنید.

حالا نوبت آن است که تمام مواد را درون یک ظرف بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را با سس مایونز قاطی کرده و خوب مخلوط کنید.

سس و مواد سالاد الویه را با هم به‌خوبی مخلوط کنید. آن را حدود چند ساعت درون یخچال بگذارید تا الویه بیشتر خوشمزه شود.

فلافل

فلافل از جمله غذا‌های خوشمزه و لذیذ است که علاوه بر کودکان و نوجوانان در بین بزرگسالان هم طرفدارن ویژه‌ای دارد و از نخود که یکی از مقوی‌ترین حبوبات است تشکیل می‌شود.

طرز تهیه انواع ساندویچ نذری + لیست مواد لازم

مواد لازم جهت تهیه فلافل برای ۶۰ نفر

نخود (خیس شده): ۱۰کیلوگرم

جعفری: ۱ کیلوگرم

پیاز :۱۰عدد

سیر :۱۰بوته

فلفل سیاه و سفید :۶ قاشق چایخوری

نمک: به مقدار لازم

گشنیز: به مقدار لازم

روغن: ترجیحا کنجد مقدار کافی

طرز تهیه فلافل

مرحله اول: یک روز قبل از سرخ کردن فلافل ها

اولین قدم در دستور فلافل این است که نخود ها را از 24 ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.

مرحله دوم:

نخود‌هایی که از قبل خیسانده اید را به همراه جعفری خرد شده، پیاز پوست گرفته و ریز شده همچنین سیر پوست گرفته و تمیز را داخل چرخ گوشت یا خرد کن بریزید و با یکدیگر میکس کنید.

مرحله سوم:

پس از میکس کردن نخود‌ها نمک، فلفل و ادویه‌های لازم برای تهیه فلافل را به مواد اضافه کنید و با کمک قاشق مخصوص یا قالب‌هایی که در بازار هم موجود هستند فلافل‌ها را قالب بزنید.

توجه داشته باشید تا بر اثر حرارت بالای گاز روغن نسوزد. بهتر است برای سرخ کردن فلافل‌ها از ظرف کوچکتر و گودتر استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.

مرحله چهارم:

اگر داخل خمیر آب افتاد میتوانید با اضافه کردن کمی آرد نخودچی آب آن را جمع کنید و سعی کنید فلافل‌ها را به صورت گنبدی قالب بزنید و داخل روغن داغ شده بریزید تا هر دو طرف آن سرخ شود.

وقتی که خمیر خودش را داخل روغن گرفت به سمت بالا‌ی روغن می‌آید که آن موقع می‌توانید فلافل‌ها را پشت و رو کنید.

توجه داشته باشید تا بر اثر حرارت بالای گاز روغن نسوزد. بهتر است برای سرخ کردن فلافل‌ها از ظرف کوچکتر و گودتر استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.

مرحله پایانی

پس از سرخ کردن فلافل‌ها آن‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه فلافل‌ها گرفته شود.

فلافل‌های آماده را داخل در کنار خیارشور گوجه فرنگی، کاهوی خرد شده و انواع ترشی می‌توانید مصرف کنید و به همراه سس انبه که بسیار لذیذ می‌باشد.

کوکوی سیب زمینی

طرز تهیه انواع ساندویچ نذری + لیست مواد لازم

مواد لازم جهت تهیه کوکو سیب زمینی برای ۸۰ نفر

سیب زمینی :۱۰۰ عدد

تخم مرغ :۶۰عدد

بکینگ پودر:۲۰قاشق مرباخوری

نمک و فلفل: به مقدار کافی

زردچوبه: ۲۰قاشق غذاخوری

روغن :به میزان لازم

طرز درست کردن کوکو سیب زمینی

مرحله اول: آماده‌سازی مواد اولیه

در این مرحله از آموزش کوکو سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی را بپزید سپس پوست گرفته و با کمک رنده ریز رنده کنید.

سپس تخم مرغ‌ها را روی مواد سیب زمینی شکسته و ادویه‌ها که شامل (کمی نمک و فلفل و بکینگ پودر) می‌شود را داخل ظرف حاوی سیب زمینی بریزید و بعد شروع به هم زدن کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم: سرخ کردن مواد کوکو سیب زمینی

در تابه به مقدار نیاز برای سرخ شدن مواد روغن بریزید و صبر کنید تا روغن گرم شود.

پس از گرم شدن روغن قالب را در تابه قرار دهید حدود یک قاشق پر از مواد را درون قالب بریزید و با کمک گرفتن از پشت قاشق مایه را درون قالب صاف کنید. اگر نمی‌خواهید که کوکو را در قالب تهیه کنید می‌توانید مواد را به طور کامل کف تابه پخش کنید و با پشت قاشق روی آن را صاف کنید.

مرحله سوم: برش و برگرداندن کوکو‌ها

در تابه را بگذارید و اجازه دهید تا کوکو‌ها با حرارت خیلی کم به پخت برسند بعد از بسته شدن کوکو آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرش نیز سرخ شود. اگر از قالب استفاده نکردید، کوکو را در تابه باید به شکل بعلاوه ببرید و بعد با دو چنگال قطعات کوکو را برگردانید و باز هر قطعه را دو نیم کنید در این صورت هشت قطعه کوکو خواهید داشت برگردانید و بگذارید تا دو طرف کوکو سرخ شود.

مرحله نهایی: سرو کوکو سیب زمینی

بعد در ظرف مناسبی قطعات کوکو را بچینید و اطراف آن را با حلقه‌های گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و لیمو تزیین کنید.

نکته پخت

دو طعم شیرین و شور برای پخت این غذا انتخاب می‌شود به طوری که برخی به نوع تهیه شده با سیب زمینی پخته شده شهد و برخی به نوع تهیه شده با سیب زمینی خام نمک می‌زنند.

معمولا کوکو‌هایی که با سیب زمینی پخته تهیه می‌شود، با موادی مانند هل، دارچین و مغز گردو یا گوشت چرخ کرده یا حتی قارچ سرخ شده هم پر می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->